Jacques Audiberti – ÁRAD A GAZSÁG
̶ színmű egy részben ̶
Bárcsak az igazság áradna!
Meglepő, de nagyon bejövős ötlet, hogy az előadás valójában már az aulában elkezdődik, kellően megalapozva a hangulatot. Nagyhatalmaktól körbevett aprócska, friss királyság ártatlan hercegnőjét már csak néhány mérföld és pár óra választja el sosem látott jövendőbelijével kötendő házasságától. De addig még mennyi minden történhet! És mint tudjuk, ami megtörténhet, az meg is történik. Sorra lepleződnek le a hazugságok, míg kiderül, hogy a leányon kívül mindenki tevékeny résztvevője egy nagyszabású tervnek. Egy olyan tervnek, amin mindannyian nyernek valamit. Kivéve Alaricát, akit élettelen bábként ide-oda tologatnak az élet hatalmas sakktábláján. De hát az élet nagy játékos. Ahogy hullanak le a hátsó szándékokat takargató leplek, úgy érik a naiv kis hercegnő erős királynővé.
Szereplők:
ALARICA / MARI DOROTTYA e.h. – Gondos féltéssel nevelgetett királyleány a maga ártatlan bujaságával. Szerelemről, hűségről álmodozik, izgatott kíváncsisággal várja, hogy asszonnyá legyen, ha nincs is egészen tisztában azzal, mit jelent ez. Bár lehet, hogy ez sem igaz. Először láttam Mari Dorottyát játszani, de nem okozott csalódást.
PARFAIT KIRÁLY / SIPOS LÁSZLÓ MÁRK e.h. – Igazi férfi, aki behódol a nőnek. Igazi király, aki aláveti magát a trón igényeinek. Igazi hazug, aki mindig a gyengébb ellenállás (vagy az erősebb vonzás?) irányába hajlik. Sipos László Márk nagyon is szerethető színész, ifjonti lelkesedéssel, kifejező érzelmekkel. Őt is először láttam színpadon, de jó játékos a csapatban.
F. ÚR / JÁMBOR NÁNDOR – Jól áll neki ez a szerep, nagyszerű az előadása. Fensőbbséges viselkedésének elhisszük, hogy akár király is lehet. Vagy titkos rendőr, esetleg még titkosabb ágyas. Vagy egyik sem, de mindegyiket élethűen alakítja.
BÍBOROS / NÉMEDI ÁRPÁD – Az intrika nagymestere, de ha megfenyegetik, rögtön a másik képét mutatja. Tenyérbemászó alak, de éppen ez jelzi, hogy jó az előadó, ha képes kiváltani ilyen érzelmeket a nézőből.
NEVELŐNŐ / BÁLINT ÉVA – A kémek mindig kémek maradnak, de sosem látszanak kémnek. Bálint Éva simán elhiteti velünk, hogy aggódó anya-nevelőnő-barátnő, mígnem kiderül, hogy ez is csak látszat.
CÉLESTINCIC KIRÁLY / OROSZ RÓBERT – A hetedik, mert mégis csak történelmibbnek hangzik. Szerető apa (?), aki lepaktál a nála nagyobbakkal, némi alamizsnáért cserébe, de a vásárra a lánya bőrét viszi. Gondolkodás nélkül eladja Alarica gyermeki hitét és álmait két kastélyért meg egy zacskó pénzért. Orosz Róbertet sok szerepben láttam már, mindig remekelt, most sincs ez másként.
MARSALL / KELEMEN ZOLTÁN – A szürke eminenciás, aki mindent tud, de semmit sem mond ki egyenesen. Szórakozott visszaemlékezései mégsem feleslegesek, csak figyelni kell a mondanivalójukra. Kelemen Zoltán szívvel-lélekkel játssza a szétszórt politikust ugyanúgy, mint a titkos szeretőt vagy a mindent lezáró önfeledt örömtáncot járó alattvalót.
HADNAGY / BALOGH JÁNOS – Kicsit bugyuta, kicsit mókás, kicsit lefizethető, de a szíve a helyén van. Balogh Jánosnak nem ez a legkomolyabb szerepe, de annál hihetőbb az alakítása.
HEGEDŰS / KELLER DÁNIEL – Nem is tudom, miért hegedűs azzal a szívtipró baritonnal. Na jó, elismerem, tud hegedülni is.
RENDEZŐ / KISS CSABA
Gratulálok Balla Ildikó díszlet- és jelmeztervezőnek a munkájához. Tetszettek a ruhák éppúgy, mint a hercegnő éjszakai szállásának berendezése.
Fotó: Mészáros Zsolt